.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگراني کميته صليب سرخ از خشونت در يمن

ظاهرکنندگان يمني در تظاهرات ضد دولتي خود، با نشان دادن پول اين کشور به عنوان نماد فقر ، تنگدستي مردم را به تصوير مي کشند.

کميته بين‌ا‌لمللي صليب سرخ به شدت نسبت به افزايش شمار کشته‌ها و زخمي‌‌هاي به جامانده از خشونت‌هاي گسترده اخير در يمن، ابراز نگراني کرده است.

ژان نيکلاس مارتي رئيس هيات صليب‌ سرخ در يمن جمعه (27 اسفند) تصريح کرده است، کميته بين‌ا‌لمللي صليب سرخ از دولت، معترضان و تمامي گروه‌‌هاي درگير در مناقشات اخير اين کشور مي‌خواهد تا از وقوع خون‌ريزي‌‌هاي بيشتر اجتناب کنند.

مارتي با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرده است که کميته بين‌ا‌لمللي صليب سرخ به دقت وقايع خشونت‌بار دو ماه اخير در صنعا، پايتخت يمن و ديگر شهرهاي اين کشور را تحت نظارت قرار داده است.

در اين بيانيه همچنين ضمن تاکيد بر لزوم رفتار انساني با زندانيان سياسي که در جريان اعتراضات هفته‎هاي اخير در يمن بازداشت شده‌اند، از دولت و نيروهاي امنيتي اين کشور خواسته شده است تا با احترام گذارشتن به ارزش‌هاي انساني، براي برقراري آرامش از چارچوب قوانين بين‌المللي خارج نشوند.

رئيس هيات اعزامي صليب‌ سرخ در يمن همچنين اظهار داشت که در همکاري با هلال احمر يمن، برخي کمک‌هاي بشر دوستانه از جمله بسته‌هاي کمک‌هاي اوليه و ديگر کالاهاي مورد نياز براي درمان زخمي‌ها را در اختيار مردم اين کشور قرار مي‌دهند.

کشور يمن به عنوان فقيرترين کشور عربي که در پي جنگ‌هاي قبيله‌اي و فقر گسترده با مشکلات فراواني روبه‌رو است، در هفته‌هاي اخير صحنه بروز تظاهرات‌هاي مردمي بوده است که سرنگوني حکومت علي عبدالله صالح رئيس جمهور اين کشور را خواستار هستند.

علي عبدالله صالح از 32 سال پيش تاکنون قدرت را در يمن در دست دارد و به گفته مخالفان، وعده‌هايي که وي مدت‌ها پيش براي انجام اصلاحات داده بود، هنوز محقق نشده است.

از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتي در يمن، تا کنون ده‎ها تظاهرکننده طي درگيري با نيروهاي امنيتي و طرفداران صالح که مسلح به چاقو و باتون هستند، کشته و هزاران نفر ديگر نيز مجروح شده‌اند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.